Περιοδικό MOTO SPORT - Μάρτιος 1998

Την ΒΜW την είδα να ξαναγεννιέται σχεδόν από την αρχή, να μεταμορφώνεται και να ομορφαίνει με έναν τέτοιο μοναδικό τρόπο, ώστε αποφάσισα να την βάψω οπωσδήποτε.
Χρησιμοποίησα κόκκινα χρώματα για να προκαλέσω. Να προκαλέσω όλες αυτές τις εργοστασιακές κυρίες που περιφέρονται, νομίζοντας ότι η ομορφιά έχει σχέση μόνο με τα χρόνια. Και σχεδίασα φλόγες γιατί είμαι σίγουρος ότι από όπου περάσει, μόνο φωτιές μπορεί να ανάψει. Χρησιμοποίησα χρώματα φθορίζοντα σε δώδεκα διαφορετικές αποχρώσεις και τα χαρακτηριστικά της τα αερογράφησα.

Η ΒΜW αυτή ήταν μια τρίκυκλη μοτοσυκλέτα όπως βγήκε από το εργοστάσιο με τον τύπο R 67/2 και είναι μοντέλο του 1954. Αγοράστηκε από ...νιοστό χέρι ύστερα από 40 χρόνια, (άλλωστε ο φάκελος της στο μηχανολογικό είναι σαν τόμος) και διαλέχτηκε γιατί η κατάσταση της ήταν σχετικά original. Οι ΒΜW πα' ότι είναι φοβερές μοτοσικλέτες, από πλευράς κινητήρα, πάσχουν πολύ οπτικά (κατά τα γούστα του ιδιοκτήτη και ανακατασκευαστή) και το ίδιο συμβαίνει και από πλευράς φρένων. Λόγω του ότι είναι μια μοτοσυκλέτα υπέρβαρη, με ένα ταμπούρο εμπρός και ένα πίσω, εδώ έγινε η πρώτη επέμβαση. Ο τροχός μπροστά αλλάχτηκε όλος. Η ζάντα είναι 40 ακτίνων. 17 ιντσών μεταχειρισμένη, και προσαρμόστηκε επάνω σε αφαλό Suzuki GS 1100. Τα δισκόφρενα έρχονται από VFR 400 εμπρός με δαγκάνες από Yamaha. Το σύνολο προσαρμόστηκε επάνω σε ένα χειροποίητο springer μήκους όσο και η μανίσια πηρούνα της BMW. Αυτό έγινε για να μην αλλαχτεί η γωνία κάστερ. Το πηρούνι είχε 38 mm διαμέτρου καλάμια, γι' αυτό χρειάστηκε να φτιαχτούν extra ποτήρια για να μπουν κωνικά ρουλεμάν. Risers αξεσουάρ και τιμόνι χειροποίητο για να είναι οπτικά χοντρό, ενώ τα χειριστήρια τοποθετούνται σε μικρότερης διαμέτρου σωλήνες, επιδή είναι από Virago 535. Μανέτες και βάσεις είναι από FZR 400. Οι καθρέφτες, το φανάρι, τα σκριπ και τα αξεσουάρ έρχονται από το εμπόριο.

Για ρεζερβουάρ χρησιμοποιήθηκε ένα της Harley, τύπου Fat Bob και επιλέχτηκε για την χωρητικότητα του (3,5 γαλόνια) και τον όγκο του.



Στη σέλλα η βάση είναι original BMW ενώ το επάνω μέρος είναι από τρακτέρ, το οποίο επενδύθηκε με δέρμα. Το πίσω σύστημα ανάρτησης παραμένει εργοστασιακό, απλώς βγήκε το κάλυμμα και χρωμιώθηκε η σούστα (ήθελε γερά νεύρα). Πίσω ζάντα Harley 16 ιντσών - 4,5 ίντσες φάρδος. Αφαλός BMW γιατί υπάρχει διαφορικό και δεν γινόταν αλλιώς. Και εδώ αρχίζει ο Γολγοθάς.
Η BMW φοράει ακτίνα με ίσια κεφαλή. Αλλάζοντας λοιπόν στεφάνι, υποχρεωτικά βάλαμε ακτίνες με μήκος 8,5 εκ. που δεν υπάρχουν πουθενά στον πλανήτη. Οπότε ψάχνοντας, βρήκαμε ένα εργοστα΄σιο στην Αγγλία, το οποίο μας υποσχέθηκε ότι θα μας κατασκευάσει ατσάλινες και ανοξείδωτες, με ίσιο κεφάλι 8,5 εκατοστών.
Μετά από 3 μήνες τις στέλνουν λάθος! Ύστερα από δεύτερη παραγγελία και μακρύ δρόμο, έχουμε BMW αφαλό, διαφορικό και Harley στεφάνι με χειροποίητες ατσάλινες ακτίνες που φρενάρει με ένα δίσκο RGV T 250 και δαγκάνα μάλλον απο GS 1000, παλιά διπίστονη.

Η τρόμπα του πίσω φρένου είναι GSXR 750, ενώ το δοχείο των υγρών από Yamaha. Οι εξατμίσεις είναι λαιμοί original και σιλανσιέ αξεσουάρ, τύπου turn out. Πλαγιοστάτης από Shadow 600, φτερά πολυεστερικά χειροποίητα. Το πίσω διαθέτει και μεντεσέ για να βγαίνει ο τροχός (πατέντα της BMW). Πίσω φανάρι Harley και φύγαμε για το μοτέρ.

Πρόβλημα της BMW, τα ηλεκτρικά. Άλλωστε 40 χρόνια είναι αυτά. Έτσι λοιπόν αποφασίστηκε να αλλαχτούν τα καλώδια και να τοποθετηθούν παντού ασφάλειες. Ο πολλαπλασιαστής αλλάχτηκε και στην θέση του μπήκε άλλος από four 750 πλατινοφόρο, για να διατηρηθεί η πλατινοφόρος πλάκα της BMW.
Με πολύ υπομονή τα προσάρμοσα μαζί με δυναμό αυτοκινήτου Toyota Corolla 12 βολτο) με εξωτερικό ιμάντα, με αποτέλεσμα το μηχανάκι να γίνει 12βολτο (καλύτερα φώτα). Τα καρμπυρατέρ είναι Bing 24 mm από πιο σύγχρονο μοντέλο και τα φίλτρα αέρος Fiat 128, τύπου ABARTH.
Βάλαμε μπουζοκαλώδια σιλικόνης (όλες οι "γιαγιάδες" το κάνουν αυτό) και άκρο μανιβέλας από πεντάλ ποδηλάτου, όπως απαιτούσε η τότε εποχή. Σωτήριο για το πόδι όταν το (κορίτσι) πάρει "ανάποδες".

Η ιστορία τράβηξε 455 ημέρες και νύχτες (όποιος έκανε ξέρει).
Ο ιδιοκτήτης και εμπνευστής της πανέμορφης αυτής BMW είναι o Ζώης Τζαβίδας, που με την ανεκτίμητη βοήθεια των "los Presidentos Τριανδρίας" και του Μοτο Βαφείου TATTOO σας παρουσιάζουν το αποτέλεσμα, το οποίο διακόσμησε η Roza Tattoo.


Τάσος
Nitropaint
TAT.TOO